feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

Laptop/Komputer rosak? Taktau mo repair??

Labels:

Ramai yang mengeluh apabila komputer mengalami kerosakan seperti masalah operating system,aplikasi dan hardware.Seringkali kita dengar ayat berupa keluhan seperti:

"Aduh!!! rosak lagi" "Habis dokumen aku", "Tak siap le keje aku" dan pelbagai keluhan yang kedengaran.

Faktor yang paling penting sekali ialah "habislah kena keluar duit lagi", "mati le kena sembelih tauke kedai komputer".

Sering kali kita dengar cerita daripada kawan-kawan atau saudara-mara kita tentang ketakutan mereka apabila komputer rosak.Mengapa ini berlaku? Jawapannya mudah sahaja, kerana mereka tidak tahu mengenal pasti kerosakan dan pengetahuan untuk membaiki sendiri.

Adakah membaiki dan mengenal pasti kerosakan komputer adalah sesuatu yang rumit dan sukar? Jawapannya tidak. Ini kerana komponen komputer bukan seperti barang elektronik yang lain seperti radio dan televisyen. Ia hanya perlu ditukar ganti sahaja apabila rosak.Begitu mudah bukan, pelajar sekolah pun mampu melakukannya.

Ada yang berkata "Buat apa susah-susah baiki, beli baru lagi senang dan murah" Jawapan itu betul bagi mereka yang berduit. Bagaimanakah jika yang rosak itu bukan "hardware" tetapi melibat masalah operating sistem dan aplikasi sahaja.

Hantar ke kedai komputer, anda mungkin dikenakan bayaran instalasi bermula daripada RM30-RM50 sekali instalasi.Bagaimanakah dalam setahun anda terpaksa menghantar 3-4 kali.Sudah tentu anda dapat menghitung berapa perbelanjaan yang terpaksa anda keluarkan.Sedangkan anda boleh berjimat dengan memiliki pengetahuan ini seumur hidup.







Masalah anda diatas dapat diselesaikan dengan memiliki E-Book " Repair Komputer Sendiri".
Apakah isi kandungan e book ini? BACA SELANJUTNYA


0 comments:

Post a Comment